27 Kasım 2008 Perşembe

16.International Art Fair, 3. Circuits Video Exhibition / 16.Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı, 3. Dolaşımlar Video Sergisi, İstanbul, Türkiye, 2006

16. Uluslararası İstanbul Sanat Fuarı
28 Ekim – 5 Kasım 2006
Salon 8


“Üçüncü Dolaşımlar – Third Circuits”
İstanbul’da düzenlenecek olan 16. İstanbul Sanat Fuarı’nın önemli bir parçası Üçüncü Dolaşımlar video programı; 4 farklı kürator/programcı kendi seçkileri olan video işlerini göstermek üzere davet edildiler.

Üçüncü Dolaşımlar (gelecekte yeni isimlerin de ekleneceğinin/üretileceğinin ümidiyle), Türkiye ve Türkiyeli sanatçılar ile bağlantısı ya hiç olmayan ya da çok az bulunan küratörlerin özel programlarını içeren bir video programının ismi. Üçüncü Dolaşımlar, bienallerin ana rotasının dışında kalan sanatsal işlerin ve ifade biçimlerinin değiş tokuş edildiği/paylaşıldığı bir mekan olmayı amaçlıyor. Bu bağlamda, video programı kapsamında, eleştirel, cesur ve enerjik sanatçılar ve onların işleri sunulacak. Üçüncü Dolaşımlar; hızla değişen moda rüzgarlarına uyum sağlayan baskın söylemler ve stratejilere dayalı anlatımlara karşı bir alternatif öneriyor. Davetli küratörler ve programcılar, yaratıcılık, düşünceler ve ifade biçimleri dünyasına yeni kapılar açmayı vaat ediyor.

Bu yılki program kapsamında, Latin Amerika’dan video işlerine bir bakışla Videobrasil’den Solange Farkas, küresel bakışlar ve işlerle Videoformes’dan Gabriel Soucheyre ve Akdeniz’den işler seçkisiyle Cinématheque Tanger’den Bouchra Khalili Üçüncü Dolaşımlar’ın konuğu oluyor. Son olarak da, Esra Demirkıran ve Selda Taşkın’ın Türkiye’den derledikleri videolardan oluşan program, bu yılın seçkisini tamamlıyor.

ARTİST’te düzenlenecek olan Üçüncü Dolaşımlar, bir Karşı Sanat Çalışmaları ve TÜYAP (Uluslararası Fuar Organizasyonu) işbirliğidir.

İletişim için:
Petra Holzer
Telefon: 0212 – 2451508
petra@karsi.com


Entropi
7’15’’ / Ozan Özdilek / Türkiye / 2005
Birbirine karışmayan farklı yoğunluktaki sıvılar olarak soyutlanan yer ve gök arasındaki olaylar anlatılır. Her şey farklı sıvıların ayrılması ile başlar, kentin inşası ile devam eder.

İstanbul doğumlu olan Ozan Özdilek, 2002 de başladığı mimarlık eğitimini halen sürdürmektedir. “Entropi”,”Kaybolan Köşeler” (2002) den sonra ikinci kısa filmidir.

Helikopter
3’30’’ / Güneş Terkol / Türkiye / 2005
Çizilen desenlerin, sesin katılımı ve bir metin okuma ile ilişkilendirilen çok öğeli ilişkilerle kurulmuş bir çalışma. Çizimleri parçalamak , tekrar düzenlemek ve birleştirmek deneysel formlar üretmeme neden oldu ve görsel imgeler okunabilir metinler haline dönüştü.

Güneş Terkol Ankara doğumlu, 2003 Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü mezunu. Şu anda Yıldız Teknik Üniversitesi yüksek Lisans Sanat ve Tasarım Fakültesinde Yüksek Lisans yapıyor, İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.

Iskat
3’40’’ / Onur Şentürk, Ömer Kasımoğlu, Mert Kızılay / Türkiye / 2006
Terkedilmiş bir vagonun yeniden canlandırılması

Projenin gerçekleştiricileri Eskişehir Anadolu Üniversitesi Animasyon Bölümü’nde okumaktadırlar.

Pencereler
10’ / Belmin Söylemez / Türkiye / 2002
Galata şahkulu sokak’ta “fransız geçidi” tabir edilen tarihi avluda günlük yaşam üzerine bir video. Bu video, 1997-2005 tarihleri arasında çalışmalarını aynı avluda sürdüren “Oda Projesi” (http://www.odaprojesi.com/) için 2002 yılında hazırlanmıştır. Filmdeki avlu sakinlerinin bir kısmı, semtteki “nezihleştirme” sürecinin neticesinde oradan taşınmıştır.

Belmin Söylemez İstanbul doğumlu, film ve fotoğrafla uğraşıyor.

Pinhole Threadhole
4’53’’ / OST / Türkiye / 2006
ODTÜ Bahar Şenliği (Mayıs 2005) esnasında gerçekleştirilmiş bir yerleştirmenin videosu olan bu çalışmada, elleri kutu içerisinde bulunan katılımcılar ellerini görüntülerin canlı olarak aktarıldığı bir TV monitörü yardımıyla görerek, ipliği iğneye geçirmeye çalışmaktadırlar. Çıplak gözle görülebilecek bir görüntüden çok daha yakın, büyük olan bu görüntülerde sağ-sol oryantasyonun yitimi ve derinlik dugusunun ekran yüzeyine indirgenmesi sonucu el-göz uyumu bozulan katılımcıların gerginlikleri, sabırları tuhaf bir şekilde bu videoyla izleyiciye de akıyor. Projenin fikir sahipleri: Emre Koyuncu, Esra Demirkıran, Selda Taşkın, Ufuk Özgen.

Projenin fikir sahipleri Emre Koyuncu Bilkent Üniversitesi İletişim ve Tasarımı yüksek lisans, Esra Demirkıran ODTÜ Sosyoloji lisans, Selda Taşkın ODTÜ Felsefe lisans, Ufuk Özgen ODTÜ Kimya yüksek lisans programlarına devam etmektedir. Dördü de ODTÜ Sinema Topluluğu üyesi olup, Ankara’da yaşamakta ve görsel araçların yardımıyla sürdürdükleri çalışmalarını beraber gerçekleştirmektedirler.

Prisoner
2’57’’ / Elvan Ekren, Vokan Kızıltunç / Türkiye / 2004
Depresif bir deniz anası cam bir küpün içinde çılgınca dönüp duruyor.Varolan sessizlikle görselin yarattığı ajitasyon izleyicide de gerilim yaratıyor.Görüntü yavaşlarken ise az önce hissettiğimiz gerginlik yerini derin bir huzura bırakıyor. Çılgıncasına hareket eden deniz anası için hiç bir çıkış yok, acaba bizim için var mı? Röntgenci bir edayla küpteki deniz anasının haline acırken kendi içinde bulunduğumuz halin ne kadar farkındayız.

Elvan Ekren, Burdur doğumlu, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim bölümünde yüksek lisansını tamamladı, Video ve Resim çalışmaları yapmakta halen İstanbul’da yasıyor. Volkan Kızıltunç, Ankara dogumlu,Mimar Sinan Güzel sanatlar Üniversitesi Fotoğraf Bölümü Mezunu,Fotoğraf ve Video çalışmaları yapmakta halen İstanbul’da yasıyor

Şehir Sıkıntısı
3’ 20’’ / Tahir Ün / Türkiye / 2005
Kent + kaos = stres. Kent ve kent yaşamı üzerine deneysel bir çalışma.

Tahir Ün Akhisar'da doğdu. Ankara Çağdaş Sanat Merkezi ve Safranbolu MYO' nda fotoğraf eğitmenliği yaptı. İzmir'de yaşamaktadır.

Spasmodical
2’46’’ / Şinasi Güneş / Türkiye / 2002

Bu çalışma 8 mm’lik bir yapay döllenme ile ilgili bir film ile elektronik bir müzik parçasının çakıştırılması sonucunda oluşan kozmik varoluşsal görüntülerden oluşmaktadır.

Şinasi Güneş Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Resim Bölümü Heykel Anasanat Dalı'ndan 1988 yılında mezun oldu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü'nde 1992 yılında yüksek lisans eğitimini tamamladı.

Tungsten
1’ 39’’ / Burkay Doğan / Türkiye / 2005
Bir şeyin kendisiyle zıttının buluşmasındaki çatışmalar, yumurta-sperm ilişkisi, ve daha bir çok şey...

Burkay Doğan İnşaat mühendisi ve Anadolu Üniversitesi Sinema Televizyon Böilümü’nde Yüksek Lisans öğrencisi.

Uluma
3’13’’ / Kaya Hacaloğlu / Türkiye / 1999
Kamera, gece vakti bir köpek kulübesinin karşısına gelecek şekilde konuşlandırılmıştır. Kulübenin içerisinden yükselen uluma sesi orayı korumakla yükümlü gücün etki alanına dikkati çekmektedir. Kamera ise o sınırları zorlayan bireye işaret eder. Böylece birey ve gücün karşı karşıya kaldığı anın betimlemesini içerir. Proje, tek kanallı bir enstalasyon projesi olarak tasarlanmıştır.

Kaya Hacaloğlu Ankara doğumlu. ABD’de, Hartford Üniversitesi’nde Sinema ve Video lisansını bitirdi. Kısa film ve video çalışmaları Valencia Bienali’nde, İsviçre Deneysel Film ve Video Festivali’nde ve Brezilya’da gösterildi. İşleri Kargart ve Videoist gibi çeşitli yerel organizasyonların gösteriminde yer aldı. Şu an post prodüksiyon hizmeti vermekte ve “live art” canlı video-ses manipülasyonları üzerine “Mugwump” topluluğu ile beraber çalışmalar yürütmektedir.

Uzaktan Kumanda Öldürür
2’30’’ / Tennur Baş / Türkiye / 2006
Uzaktan kumandalarınızı kuşanın, zafer yakındır.

Tennur Baş Ankara’da yaşamaktadır.

Uzun İnce Bir Yol
6’ / Emre Özkapı, Aslı Büyükköksal / Türkiye / 2005
Belgesel, video, film, belgesel-video, belgesel-filmi film-video, aslanlar, yunuslar, pek tabi ki hayata bir bakış, görünmeyen ve bilinmeyene, ancak belgesel yalnızca “aslanlar ve yunuslar” değil, onlar dahil tüm yaşamı belgeler, gösterir. Uzun İnce Bir Yol, başka türlü bir biçim ve içerik arayışının bir yansıması, kamera sokaklarda, sokağın kapatılmasına karşı “kapanmıyor”…

Emre Özkapı İstanbul’da doğdu. İstanbul Üniversitesi’nde öğrenciliği devam ediyor. Film Kolektifi ile birlikte belgesel çalışmalarına devam ediyor. Kısa Film ve Belgesel Film projelerinde, yönetmen, kurgucu gibi farklı görevlerde yer aldı. Yönetmeni olduğu çalışmalar, Uzun İnce Bir Yol (2005). Aslı Büyükköksal İstanbul’da doğdu. Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi. VideA üyesi. Kısa film, belgesel film ve videoart projelerinde yönetmen ve kurgucu olarak yer aldı. Yönetmeni olduğu filmler; Uzun İnce Bir Yol (2005), Masal (2004).

Bir Olayın İnfazı Aleyhine Tutanağın İki Adı ve Kırık Plaklarla Dolu Bir Bavul 15’ / Ozan Adam / Türkiye / 2004Parçalar, bütüne ulaşma çabaları ama her çabanın yeniden parçalanışı.
Ozan Adam Ankara’da doğdu. New York’ta sanat ve sinema okudu. Yurtiçinde ve yurtdışında film, reklam, medya, sahne yapımı ve tasarım gibi çeşitli sektörlerde çalıştı. New York, Londra, Berlin, Paris, Tokyo, İstanbul ve Ankara’da kişisel ve karma sergilerde, yayınlarda ve gösterimlerde yazı, çizim, resim, heykel, animasyon, film, video ve enstelasyon çalışmalarıyla yer aldı.

Hiç yorum yok: